River Kwai, dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van KoosHannieDirkGeaInThailand - WaarBenJij.nu River Kwai, dag 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van KoosHannieDirkGeaInThailand - WaarBenJij.nu

River Kwai, dag 3

19 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Over de bekende brug de River Kwai gelopen, de brug die bekend is van de film, de bridge over the River Kwai. Daar werd gevochten, de Jappen tegen de geallieerden, bestaande uit soldaten uit Engeland, Canada, Nederlands Indie etc....

Nadat we de brug hebben bekeken zijn we naar de hoogste Chedi (tempel) van Thailand geweest. Daar hebben wij samen met onze gids Ben een offer gebracht aan een Monnik, deze heeft ons besprenkeld met heilig water dus met ons komt het helemaal goed!!! Mochten ook weer een wens doen. .... Een erg mooie ervaring, nu weten we tenminste wat de Boedhisten doen bij de tempel en de bedoeling ervan.

Vanmiddag werden we door onze gids Ben overgedragen aan onze nieuwe gids/ chauffeur Jimmy, een vriendelijke jongeman.
Met hem de reis naar Ayutthaya gemaakt en in hotel Rose Gardens neergestreken. Na deze hele zware reis wederom een terras bezocht en de plannen van de reis met Jimmy besproken, hij had ook een aantal leuke ideeen dus hebben we aangegeven dat hij de “boss” nu is. We laten ons verassen.
Na een lekkere douche de plaatselijke market bezocht. Door Jimmy uitgelegd wat de lokale lekkernijen zijn, hier en daar wat nieuws geproefd.
Nogmaals een terras bezocht en daar werden we al vriendelijk onthaald, lijkt wel alsof we vaste gasten waren!!! Na ons toetje, aangeboden door de eigenaar heerlijk het bed ingegaan.

• 21 Februari 2014 - 12:28

Michelle & Coen:

Klinkt goed, veel plezier!!!

• 21 Februari 2014 - 13:50

Nathalie Sietze:

Wij worden hier erg jaloers!
    Maar leuk om de foto's te zien.