Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van KoosHannieDirkGeaInThailand - WaarBenJij.nu Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van KoosHannieDirkGeaInThailand - WaarBenJij.nu

Chiang Rai

26 Februari 2014 | Thailand, Chiang Rai

Vanmorgen eerst naar Thawan Duchanee, house of nation artist bezocht, ook wel de the black house genoemd. Bestaande uit veel gebouwen, heel donker van kleur met van binnen veel houtsnijwerk.  Op een gegeven moment was Dirk bezig om een foto van uil die in een hok zat te maken, viel de uil hem ineens aan.  Goed dat er een hekwerk tussen zat!!!

Rond 10en een bezoek gebracht aan het volk " Karen". Zij komen oorspronkelijk uit Myamar. Drie generaties geleden zijn ze in Thailand komen wonen, eerst illegaal, nu legaal. De meeste vrouwen van de Karen, the longnecks dragen een halssierraad, dat bestaat uit een lang bronzen draad die om de nek wordt gedraaid.  Tijdens het vastmaken wordt de draad  warm gemaakt, soms zo warm dat de vrouwen er brandwonden aan kunnen overhouden. Elke vier a vijf jaar wordt het sierraad er afgehaald en komen er extra ringen bij. De vrouw met de meeste ringen om haar hals is heel belangrijk.  Hoe langer de nek hoe beter dus. Meisjes krijgen rond hun vierde dit halssierraad.

Lekker bakkie gedronken staat er op de hoek de traffic police, zij waren aan het laseren. Heel bijzonder, een persoon was met de laser bezig,  een maakte de foto's en een drietal anderen stonden erbij en schreven de kentekens op. Ff samen op de foto!

Een tuin van een van de paleizen van de koning bezocht. Er staan veel planten die wij in Nederland ook in de tuin hebben staan zoals violen,  geraniums, asters,dahlias etc....
Verder ook veel inheemse planten. Erg mooi en goed verzorgt.  Mag wat kosten!!!!

Toen we terug naar de auto liepen kwamen we langs wat kraampjes, zoals op de foto te zien, de plaatselijke slager die zijn vlees  daar verkoopt, open en bloot op straat met een temperatuur van 35 graden!!!!

3 uur.  Chouifong tea plantation. Een grote theeplantage. Een hele grote groep mensen die de topjes van de plant plukken, zelfs met een baby op de rug. Voor de groep staat een man met een parasolletje te schreeuwen waar moeten plukken. Elke 45 dagen pakken ze een ander deel van de plantage. We hebben meerdere soorten thee mogen proeven, was erg lekker. Naderhand daar een terrasje gepakt en genoten van een kop thee met gebak.

Enne...... Rudi en Stien, de tijger waarmee we op de foto staan is echt wel echt!!!

• 26 Februari 2014 - 12:09

Michelle & Coen:

Heb alle foto's nu gezien, moooi!!!